chleb

Moja miłość do pieczenia chleba zaczęła się kilka lat temu od bloga Liski z White Plate i jej Pracowni Wypieków . Pamiętam, że kiedyś, przez kilka w drodze do pracy zatrzymywałam się autem w korku dokładnie w tym samym miejscu, mając przed oczami duży billboard z reklamą jej bloga. Nazwa skutecznie wbiła mi się w pamięć, kliknęłam i wsiąkłam po dziś dzień :) Co więcej, jak tylko dowiedziałam się, że Liska prowadzi warsztaty z pieczenia chleba od razu się zapisałam! I to było to, po tym dniu wsiąkłam już zupełnie, po same uszy i piekę tak często, jak tylko pozwala mi czas. A samą prowadzącą uważam na guru w tej kwestii ;)



Przetestowałam wiele książek o wypiekach, ale nie znalazłam takiej idealnej, dopóki nie pojawiła się przetłumaczona na język polski biblia chleba - książka Jeffrey'a Hamelmana "Chleb". Od razu ją kupiłam. To naprawdę bogaty zbiór przepisów, chyba moja ulubiona książka kucharska do tej pory (Liska miała swój wkład w tłumaczenie).

Niedawno pojawiła się też  książka "O chlebie" mojej ukochanej Liski! Zamówiłam już w przedsprzedaży i czekałam na przesyłkę niecierpliwie przebierając nóżkami. I mam, a co więcej, upiekłam już trzeci chleb na jej podstawie :) Mniam!

Zapachu domowego chleba nie da się z niczym porównać, jest taki kojący, apetyczny, a ja za każdym razem jestem dumna, że udało mi się upiec tak pyszny bochenek :) Zachęcam każdego do pieczenia, bo to naprawdę proste. Zakwasem żytnim dzieliłam się już tak wiele razy, że nie sposób policzyć. Jeśli nie macie czasu czy nie jesteście zbyt odważni,  by zrobić swój własny zakwas wejdźcie na stronę Zakwasowa mapa Polski i skontaktujcie się z kimś, kto mieszka blisko, na pewno się podzieli.












Komentarze

  1. apetyczny ten chlebek :) nic dziwnego, że Franio sie zajada :)
    aż mi się przypomniały moje pierwsze bułki, które wylądowały w koszu w ostateczności :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie trzeba się poddawać :) ja mimo długiego stażu piekarza też czasami upiekę coś, co nie powinno ujrzeć światła dziennego ;)

      Usuń

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz. Nie krępuj się :) To mnie mobilizuje, żeby pisać więcej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popularne posty