Jak uszyć torbę plażową DIY

Potrzebna ci nowa torba na plażę czy basen? Pojemna, wytrzymała, praktyczna? A może nowa torba na zakupy? Na siłownię? Tak? To sobie uszyj!



Poniżej krok po kroku postaram się pokazać, jak to zrobić.

Potrzebujesz:
  • dwóch kawałków tkaniny w rozmiarze ok 50x60 cm, na stronę zewnętrzną torby
  • dwóch kawałków tkaniny w rozmiarze ok 50x60 cm, na podszewkę
  • kawałka tkaniny w rozmiarze ok 30x60 cm, na kieszonkę
  • taśmy parcianej na uszy, 3 m
  • ewentualnie zaczepu na klucze 
  • ewentualnie wypełnienia / owaty, jeśli masz cienką tkaninę bądź chcesz dodatkowo usztywnić torbę (ja zrezygnowałam z usztywnienia w trakcie szycia, bo użyłam dość grubych materiałów)
  • igły, nici, nożyczek


Z kawałków tkaniny wytnij kształt, jaki ci odpowiada, u mnie jest to trapez o wymiarach 60 cm na górze i 50 cm na dole torby. Możesz użyć szablonu, ja robię wszystko "na oko". Wytnij też tkaninę na kieszonkę, dopasowując ją do kształtu trapezu, podłóż górny brzeg, przeszyj.

 


Połóż na płasko jedną część wierzchniej strony torby, prawą stroną do góry, na nią połóż kieszonkę, również prawą stroną do góry. Dopasuj tak, żeby krawędzie się stykały.
Teraz czas na uszy - połóż na materiał taśmę, wymierz dokładnie odległość z każdej strony, żeby uszy były przyszyte symetrycznie. Całość zepnij szpilkami, żeby się nie rozjechała i przyszyj uszy - z obydwu stron, przy brzegach taśmy.





Przyłóż do siebie oba kawałki wierzchniej części torby, z przyszytymi uszami, prawymi stronami do wewnątrz. Zszyj torbę bo bokach i na dole, górną część zostaw nie zaszytą. Dodatkowo, aby zapobiec strzępieniu, przeszyj boki torby zygzakiem.


Torbę można odwrócić na prawą stronę, wygląda już całkiem całkiem :)


Podszewka - złóż kawałki materiału prawą stroną do siebie, zepnij szpilkami, przeszyj z boków i na dole. Jeśli chcesz mieć wewnątrz torby pasek z uchwytem np. na klucze, zrób z kawałka tkaniny paseczek, zszyj boki, włóż zapięcie. Paseczek należy włożyć między prawe strony podszewki i zaszyć wszystko razem.



Podszewki nie odwracaj na prawą stronę, włóż tak jak jest do uszytej już zewnętrznej strony torby. Sprawdź, czy podszewka nie jest za szeroka przy górnej nie zaszytej części, jeśli potrzeba to zwęź, żeby szerokości jednej i drugiej warstwy się zgadzały.





Teraz ostatnia czynność - podwiń do środka brzegi obydwu części, zepnij szpilkami i zszyj. Ja zszyłam czerwoną nitką, dla kontrastu.




Gotowe! Szybko, łatwo i przyjemnie :) I jaka satysfakcja :)








Mam nadzieję, że tutorial ci się przydał, robiłam go pierwszy raz, więc wybacz wszelkie błędy i niedociągnięcia. Pamiętaj, że w tekście pominęłam takie czynności jak wcześniejsze prasowanie materiałów, zawiązywanie supełków i odcinanie wiszących nitek, bo to chyba oczywiste (?).



A dla tych, którzy nie chcą bądź nie potrafią szyć...


KONKURS!!!


napisz w komentarzu, który wzór torby bardziej ci się podoba, a razem z Franiem w niedzielę o 20 wylosujemy jedną osobę, która otrzyma wybrany model torby w prezencie :) Będzie mi też miło, jeśli udostępnisz link z tym tutorialem u siebie na tablicy, ale nie jest to warunek konieczny, by wziąć udział w zabawie ;)

Komentarze

  1. Dla mnie to Ty jestes mistrzynia w tych wszystkich uszytkach! Obydwie torby sa przepiekne! Ale jesli juz mam wybierac to wybieram tą bez czerwieni :) jako ze mam dwie lewe ręce do takich rzeczy to milo by było gdyby Franio wylosowal nam taka torbe aby pomiescic wszystkie Leonkowe duperele ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obie piękne, jednak mnie bardziej przydałaby się ta z czerwonym :) pewnie niedługo, Zosia zacznie pożyczać ode mnie torebki a jej bardziej podoba się ta z serduszkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zakochalam sie :* jestem mistrzem krawiectwa . Obie sa piekne

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękne! Biorę czerwona :D juz jest moja :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Oby dwie są boskie! Ale ta szaro niebieska by się na wyjazd przydała :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Oby dwie są boskie! Ale ta szaro niebieska by się na wyjazd przydała :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Oby dwie są boskie! Ale ta szaro niebieska by się na wyjazd przydała :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba jeszcze nigdy nie brałam udziału w konkursie... Zatem kiedyś musi być ten pierwszy raz ;) Podoba mi się zdecydowanie bardziej szaro-niebieska :) Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. A co, dla żonki niebiesko- Czerwoną poproszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. A guuuuuuuu,a guuuuuuuu.,a leeeeeeee, Torbę od Frania chcę, ta kotwica mnie zachwyca, na niebieskim tle wygląda przepiękna, a kolor szary jak mawia mój mąż Harry, do wszystkiego pasuje i w nim się dobrze czuję. Rymy piszą mi się same, torba zrobi ze mnie damę :) Jeśli jesteś tego zdania, Prześle Franiowi adres do wysyłania:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Cieszę się, że jest ten konkurs, bo dzięki niemu trafiłam na Twój blog i już kilka razy zdążyłam się wzruszyć. Obie torby super, gdybym miała wybierać, zdecydowałabym się na tę z szarym, żeby wszystko zgrywało się z dresową czapeczką, którą K. już drugi rok nosi :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Szaro-granatowa skradła moje serce! ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Rewelacja. Szara idealnie pasuje do mojej kompozycji plażowej

    OdpowiedzUsuń
  17. Obie piękne. Jako, że mam dwie lewe ręce do szycia, pozostaje mi tylko liczyć na szczęście podczas losowania :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Franio już wylosował :-) Polina gratuluję :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie wierze!!!!!!! Franiu jestem Twoja dluzniczka! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz. Nie krępuj się :) To mnie mobilizuje, żeby pisać więcej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popularne posty