Najlepsze słodkie pierożki na świecie

Co jeść, kiedy jest tak gorąco? Co przygotować na lekką kolację? Co będzie smaczne, a jednocześnie zdrowe, orzeźwiające, lekko słodkie? I co można zamrozić i wyciągnąć na posiłek, kiedy nie mamy czasu na gotowanie? Pierożki! Jakie? A z kaszą gryczaną i twarogiem :) Z dodatkiem mięty, cynamonu, rodzynek bądź żurawiny.



Zrobiłam je zaraz po powrocie z wakacji, bo tęskniłam za tym smakiem. Poza tym wiem, że jest to coś, co mój starszak na pewno zje. Kiedy już je ulepiłam pomyślałam, że warto się tym przepisem podzielić, bo mało osób zna ten smak, a jest naprawdę niepowtarzalny. Kiedyś szukałam podobnych przepisów na wykorzystanie kaszy na słodko i znalazłam je jedynie pod hasłem "dania regionalne z Lubelszczyzny". Wielu zna piróg biłgorajski czy pierogi z kaszą i serem na słono, ale ta wersja bije je na głowę. Wiem, że wiele osób takie połączenie składników może zdziwić, ale uwierzcie, są prze-py-szne. Mój Franio też je uwielbia (i jeść i lepić). Kto nie spróbuje, niech żałuje ;)


Farsz:
1. szklanka kaszy gryczanej
opakowanie twarogu
rodzynki lub żurawina
1 gałązka świeżej mięty
cukier
cynamon

Ciasto na pierogi takie jak lubicie, np. stąd: Kwestia Smaku

Do podania:
słodka śmietanka
cukier

Kaszę gryczaną należy ugotować, ostudzić, wymieszać z twarogiem (można ją ugotować np. dzień wcześniej albo wykorzystać pozostałą kaszę z obiadu). Do smaku dodajemy rodzynki lub żurawinę (żurawina to moje ostatnie odkrycie w tym farszu), cynamon. Siekamy miętę, mieszamy. Dodajemy do smaku cukier lub inne słodziwo, mi zdarzało się robić z syropem z agawy. Jeśli farsz jest bardzo suchy można dodać kilka łyżek śmietany.
Lepimy pierożki, gotujemy przez kilka minut, studzimy.

Najlepsze są zimne, polane słodką śmietanką lub jogurtem. Dla wielbicieli słodkości można dodatkowo posypać je po wierzchu cukrem.


W wersji dla leniwców można pierogi zamienić na naleśniki, też będzie PYCHA.

Proste, prawda? :)

Chciałam zrobić pierożkom ładne zdjęcia, ale się nie udało, za szybko zniknęły. Uwierzcie na słowo.





Komentarze

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popularne posty