Jak sprawić, żeby dziecko patrzyło w obiektyw czyli gadżety #2

Chciałabym robić świetne zdjęcia. Wiem, że bardzo wiele przede mną, wciąż się uczę ale wydaje mi się, że drobnymi kroczkami idę do przodu.  Mam problem z ekspozycją, jestem tego świadoma, ale też nie przejmuję się za bardzo takimi błędami bo aktualnie najbardziej zależy mi na uchwyceniu jakiegoś momentu, emocji a nie na ustawianiu parametrów. Nie znam się na programach graficznych (to, co umiałam kiedyś, zapomniałam...). Teraz korzystam z Photoscape i nawet nauczyłam się czegoś poza kadrowaniem ;)



Najpiękniejsze są zdjęcia niepozowane, takie, które pokazują naturalność, wyjątkowe spojrzenie, szczery uśmiech, jakiś gest. Takie najbardziej lubię i najczęściej robię.

Ale czasami potrzebujemy zrobić dziecku zdjęcie pozowane, takie, kiedy patrzy wprost w obiektyw. Najczęściej jest to praktycznie niewykonalne. Można oczywiście pobawić się w przekupstwo i zaproponować lizaka za chwilę pozowania, zabawiać dziecko, wygłupiać się, udawać, że z aparatu wyleci ptaszek albo... nałożyć na obiektyw śmieszną nakładkę :) Kurcze, to takie proste a takie skuteczne, aż dziw bierze, że nikt nie zaczął tego produkować na większą skalę (a może produkuje tylko ja nie widziałam?). Oczywiście to też nie działa jakoś super długo, nie ma się co łudzić, ale na pewno przed chwilę przyciąga wzrok i zainteresowanie małego modela i najczęściej wywołuje też uśmiech na dziecięcej buzi. Skuteczniejszy byłby tylko ekran nad obiektywem, na którym wyświetlałby się najnowszy odcinek Maszy albo Stacyjkowa ;)







 

Nakładkę sowę mam od Makowej Panienki a krówkę od mojej kuzynki, Oli. Piękne, prawda? :) Jeśli macie choć trochę czasu i zdolności to spróbujcie zrobić takie samodzielnie. Tutaj kilka inspiracji ze strony Kobiece Inspiracje:


Komentarze

  1. Ale super gadżet, przydałby mi się taki bo strasznie trudno jest namówić dzieci do patrzenia w obiektyw.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz. Nie krępuj się :) To mnie mobilizuje, żeby pisać więcej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popularne posty