Ząbkowanie - to ci pomoże przetrwać



Wydaje się, że skoro jestem już mamą dwulatka to nic, co związane z okresem niemowlęcym nie powinno mnie zaskoczyć. Bo wszystko już przeżyłam, wszystkiego doświadczyłam, wiele rzeczy przetestowałam i wypróbowałam. Tak? Czy faktycznie bycie mamą dwójki lub więcej dzieci oznacza, że wiesz już wszystko o dzieciach? Bo ja, mama "po przejściach" nie skojarzyłam, że
: ciągły płacz i marudzenie, ukojenie tylko w ramionach mamy (nigdy przedtem Ignaś nie zasnął na rękach), pogryzione piersi, katarek, rumiane policzki czy "dziwna" kupa to może być objaw... ząbkowania! Eureka! Już, cała w stresie, zapisałam Ignasia do pediatry, wymyślam rotawirusa, udar cieplny (ostatniego dnia wakacji w Bieszczadach było naprawdę mega gorąco), płakać mi się chce, że taki mały, a już jakieś choróbsko go dopadło... Szykujemy się na wizytę, zaglądam profilaktycznie do buzi i co? Jest ząbek!! I dopiero w tym momencie powiązałam wcześniejsze objawy z ząbkowaniem, odwołałam wizytę, a wszystkie dolegliwości w magiczny sposób zniknęły. Aż do następnego ząbka ;)


Każda mama, której dziecko ciężko przechodzi ząbkowanie na pewno zna mnóstwo sposobów na ulżenie maluchowi, ja chciałam pokazać Wam moje odkrycia:



1. Jednorazowe aplikatory łagodzące ból przy ząbkowaniu (OsmozaCare)


W aptece znajdziemy najróżniejsze żele na bolące dziąsełka, jedne lepsze, inne gorsze - zależy od dziecka. Sama już się zaopatrzyłam i używam, kiedy zachodzi taka potrzeba, ale te aplikatory to moje odkrycie numer jeden. Używam ich poza domem lub wszędzie tam, gdzie nie mam możliwości umyć rąk przed zaaplikowaniem zwykłego żelu. Są higieniczne, łatwe w uzyciu, szybko przynoszą ulgę a Ignaś jeszcze długo po użyciu się oblizuje (mają karmelowy smak).
Według producenta działają łagodząco, lekko znieczulająco, mają właściwości przeciwzapalne i zapobiegają rozwojowi grzybicy w buzi.

Ja swoje kupiłam w Hebe, tutaj lista innych miejsc, gdzie możecie je kupić: klik.


2. Żyrafka Sophie czyli najlepszy gryzak świata


Mamy w domu całą masę gryzaków, ale, bez dwóch zdań, ta żyrafka zwycięża we wszystkich rankingach w skali ignasiowej. Choćby miał pod ręka 10 najbardziej kolorowych, świecących, grających gryzaków to i tak sięgnie po Sophie. Nie wiem, co w niej jest takiego wyjątkowego, przecież Ignaś jeszcze nie wie, że jest ona w 100% naturalna. Widocznie jego małe rączki i domagające się masażu dziąsełka same dokonały wyboru na podstawie dotyku. Polecam z czystym sumieniem. Warto ją wpisać na listę wyprawkową albo podpowiedzieć komuś, że jest to dobry pomysł na prezent.
Tutaj macie kilka informacji o żyrafce: klik.





3. Chusta


Kiedy coś dokucza, kiedy dopadają nas smuteczki to do kogo najlepiej się przytulić? Oczywiście, że do mamy :) Mamine ramiona są lekiem na całe zło. A kiedy maluszek chce się tulić całe dnie a ręce odmawiają posłuszeństwa? Wybierz chustę! Każda chustomama może ci podać dziesiątki pozytywnych stron noszenia malucha, a ząbkowanie czy kolki są na początku rankingu. Noszenie, tulenie, kołysanie, bliskość mamy, bicie jej serca szybko uspokajają dziecko, usypiają i leczą. Serio, testuję to już na drugim egzemplarzu. A ile przyjemności z takiego noszenia płynie dla mamy :) Sama bardzo to lubię, ciągle głaszczę Ignasia po pleckach (jak kiedyś po ciążowym brzuchu) i całuję go w główkę. Korzystam z tych momentów bo wiem, jak szybko mój maluch dorośnie i trzeba będzie go prosić, żeby się przytulił ;)


Komentarze

  1. Bardzo fajne porady,godne wypróbowania.My nadal czekamy na 1 ząbka u młodszego.Pozdrawiam.Mama 8 miesięczniaka i 3 latka.D.T.

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas zle nie bylo z zabkowaniem.. i mam nadzieje, ze w przyszlosci tez nie beda potrzebne te gadzety :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obyś nie musiała i drugim razem tego używać. Fifi ma już komplet ząbków?

      Usuń
  3. U nas zle nie bylo z zabkowaniem.. i mam nadzieje, ze w przyszlosci tez nie beda potrzebne te gadzety :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Tych aplikatorów nie znałam - może spróbuję u mojego Ignasia, bo chyba chłopcy są w tym samym wieku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo fajny wynalazek :-)
      Mój Ignaś jest z 15 kwietnia :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz. Nie krępuj się :) To mnie mobilizuje, żeby pisać więcej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popularne posty