Nostalgicznie o wspomnieniach



Jestem bardzo przywiązana do pewnych miejsc, osób, każdy wyjazd w rodzinne strony to wielka radość, oczekiwanie, a potem, na miejscu, poczucie, że jestem u siebie i znów mogę się poczuć jak córeczka mojej Mamy, przytulić, trochę odpuścić to ciągłe dążenie do bycia multizadaniową, perfekcyjną kobietą. Lubię odwiedzać miejsca, w których bywałam z Dziadkami, gdzie odwiedzałam Ciocie. Każde z tych miejsc przywołuje tysiące wspomnień, niektóre są  tak namacalne, jakby działy się chwilę wcześniej. Kiedy chciałam zapisać sobie niektóre z nich do głowy zaczęły napływać kolejne i kolejne, potem płynęły prawie jak rzeka. Przyjemnie było mi przenieść się we wspomnieniach do dawnych czasów, do dzieciństwa, do tego beztroskiego okresu, kiedy życie to jedno długie pasmo szczęścia...

Te wspomnienia to widoki. Kwitnące wiśnie w ogrodzie. Wisła wijąca się po horyzont. Gościniec z kapliczką, którą odwiedzała Babcia. Las w tle. Jesienią stada ptaków przelatujące po niebie.Wielka lipa tuż za domem.

To smaki. Truskawek zrywanych wprost z krzaka. Śliwek zjadanych na śniadanie, obiad i kolację. To smak pierogów Babci, ciasta drożdżowego Cioci, dżemu agrestowego czy pierogów z soczewicą. Smak jajka na twardo, popijanego herbatą  z termosu podczas zbioru jabłek w sadzie.

To ludzie. Przede wszystkim obie Babcie, Dziadkowie. Ludzie, dzięki którym rozwijałam pasje. Nauczyciele, którzy zapadli w pamięć.

To tęsknota za wolnością, beztroską i szczęśliwym dzieciństwem.Za wakacjami, kiedy leżąc na leżaku czytałam jedną książkę za drugą. Za feriami, kiedy łyżwy zdawały się przyklejone do nóg i kiedy jedynym słusznym zajęciem było zjeżdżanie z górki na worku z sianem.

To pierwsze wyjście z Mamą do biblioteki, które pamiętam ze szczegółami do dzisiaj.

Korale z jarzębiny suszące się nad grzejnikiem. Taka piękna oznaka jesieni. Zrywałam jarzębinę za każdym razem, kiedy mijałam drzewo. A dzisiaj mój Franio tak samo zrywa te czerwone kuleczki. Z tego samego drzewa...






Komentarze

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popularne posty