10 cech ginekologa idealnego

Długo szukałam ginekologa idealnego. Ciągle zmieniałam gabinety, bo coś mi nie pasowało. Aż w końcu przypadkiem, bo tak zwykle bywa, znalazłam tego idealnego. Jestem mu wierna od lat (nie będę nawet wspominała ilu), prowadził obie moje ciąże i nie zamieniłabym go na nikogo innego nawet z tego powodu, że nie pracuje w żadnym państwowym szpitalu i nie mógł być przy porodzie. Taki pikuś w porównaniu do reszty zalet ;)



A więc jakie cechy powinien mieć ginekolog idealny?

1. Jest profesjonalistą. Najlepiej, żeby był ultrasonologiem i miał w gabinecie urządzenie do usg, wtedy na jednej wizycie możemy załatwić wszystko. Fajnie, gdyby orientował się też w innych dziedzinach, np. w endokrynologii czy leczeniu niepłodności. Ja swojego dodatkowo cenię za to, że potrafi pomóc też w innych problemach, np. poleci super lek na bolące gardło, doradzi w sprawach pediatrycznych, trochę zna się na okulistyce. Ale nie jest wszechwiedzący, od razu zaznaczył, że nie ma pojęcia o astmie i o lekach, które na nią przyjmuję, nie starał się też leczyć mnie w ciąży na kolkę nerkową tylko od razu wysłał do innego lekarza.

2. Ma gabinet, w którym załatwimy wszystko ok A do Z. Ma w gabinecie urządzenie do usg, położne są zawsze do dyspozycji,  jest gabinet do pobrań laboratoryjnych. Dodatkowo, co ważne dla ciężarnych i mam, zatrudnia doradczynie laktacyjne, fizjoterapeutki zajmujące się kobietami i dziećmi, psychologa (ważne np. przy babyblues czy depresji poporodowej), dietetyka (ważne przy wykryciu cukrzycy ciążowej), organizuje zajęcia szkoły rodzenia. Widać, że pracownicy się lubią i dobrze im się pracuje. Nie ma nic gorszego niż sfrustrowany pracownik.

3. Ciągle się rozwija, szybko wprowadza nowości ze świata, zapewnia cały pakiet badań prenatalnych, jednocześnie potrafi bardzo łatwo wyjaśnić medyczne zawiłości. Przedstawia zawsze za i przeciw, nie przekonuje do własnych poglądów, zostawia wybór kobiecie.

4. Potrafi stworzyć w gabinecie przyjemną atmosferę. Nie ma się co oszukiwać, wizyta u ginekologa często wiąże się ze wstydem, skrępowaniem. Dobry lekarz powinien kobietę rozluźnić i sprawić, że skrępowanie minie. Fajnie gdyby miał poczucie humoru i potrafił zagadać na każdy temat. Mój ginekolog uwielbia żartować, potrafi rozbawić i mojego męża. Dużo opowiada o sobie, dzieciach, o wyjazdach, szkoleniach.

5. Nie szczędzi czasu. Zawsze wysłucha, zawsze poradzi, bada dokładnie, nigdy nie popędza ani nie stwarza atmosfery pośpiechu. I ma jeszcze czas pożartować.

6. Interesuje się pacjentką. Zna historię medyczną, do której ma stały wgląd, dokładnie o wszystko wypytuje, w systemie zapisuje sobie drobnostki na nasz temat, żeby być "bliżej" pacjentki. Mój kiedyś zapisał sobie np. historyjkę z pierwszej ciąży, kiedy to zgłosiłam się do niego po upadku na oblodzonej drodze. Wtedy w jednej ręce niosłam siatę z zakupami a w drugiej pączka i, nie mając jak się asekurować, fiknęłam na pupę. Jest to przyjemne, że nie traktuje mnie tylko jak kolejnej obcej pacjentki ale stara się wytworzyć atmosferę bardziej przyjacielską. Wiem oczywiście, że nie pamięta tego, nawet nie zamierzam tego od niego wymagać, ale najważniejsze że się stara i że mu się chce takie rzeczy zapisywać. Podoba mi się, że na zakończenie wizyty odprowadza mnie do drzwi, podaje rękę. Stałej pacjentce sam powie Dzień dobry podczas przypadkowego spotkania w galerii.U takiego lekarza po prostu nie jesteśmy anonimowe.

7. Jest z nim kontakt. Kiedy coś się dzieje możemy zadzwonić albo napisać maila i zawsze odpowiada. Kiedy mamy problem możemy przyjść i na pewno nas przyjmie między pacjentkami. Każe dzwonić i informować, jak działają na nas nowe zapisane leki. Kiedy do przychodni przychodzą wyniki naszych badań i jest w nich coś niepokojącego to dzwoni i nas o tym informuje.

8. Sam proponuje dodatkowe badania typu badanie piersi, cytologię (specjalny program pilnuje tych terminów).

9. Gabinet jest świetnie wyposażony, w toalecie mamy do dyspozycji całe mnóstwo akcesoriów - wkładek, podpasek, tamponów, chusteczek nawilżanych, żeli do higieny, kremów do rąk, pieluch itp . W przebieralni zawsze są jednorazowe ubranka różnego typu, kapcie, a w holu można sobie zrobić kawę, herbatę, napić się wody czy zjeść coś słodkiego.

10. Jest mężczyzną. Miałam do czynienia z paniami ginekolożkami i w gabinecie i w szpitalu i żadna nigdy nie była tak delikatna jak mężczyzna ginekolog. A jeśli do tego jest przystojny to jest to ginekolog idealny ;)


To jak, czy Wasz ginekolog choć w części spełnia te wymagania? A może warto dopisać coś jeszcze?

Komentarze

  1. Ja niestety jeszcze nie znalazlam ginekologa idealnego :) ja ta nic nie poradzi to po nowym roku ide do innego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz. Nie krępuj się :) To mnie mobilizuje, żeby pisać więcej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popularne posty