Książkowe hity #5

Dzisiaj czas na kolejne ulubione książeczki Franka. Tak, wiem, pewnie pomyślicie, że nie można mieć tak wielu ulubionych rzeczy, co najwyżej jedną, dwie... To w takim razie powiedzmy, że są to książki, które Franio bardzo lubi, sam wyciąga z półki i prosi o czytanie (lub ogląda sam).
Te dwie mogę zaliczyć do kategorii typu "tata czyta". Bo nie ma co ukrywać, że dużo ciekawiej i mądrzej historie z tych książeczek opowiada tatuś ;)

Do 6 grudnia jest jeszcze chwilka, więc jeśli nie macie pomysłu na prezent dla chłopca (bądź dziewczynki!), którego interesuje motoryzacja czy samoloty to biegnijcie do księgarni. "Mikojał" już niedługo ;)



1. Pierwsza encyklopedia. Pojazdy. Wydawnictwo Wilga

Do tej książki mamy szczęście. Pierwszy raz Franek dostał ją na urodziny od bujeka Paweła. Mimo że to książka dla trochę starszych dzieci niż mój dwulatek to bardzo nam się spodobała i była czytana do snu wiele wiele razy. Drugi raz książka trafiła do Franka jako prezent pocieszenie przy okazji chrztu Ignasia. Trzeci raz w prezencie przyniosły ją Frankowi moje koleżanki :D Tak popularna to książka :) Ale wcale się nie dziwię, bo jest świetna. Pokazuje środki lokomocji od tych najdawniejszych, ich budowę, przeznaczenie, ciekawostki z tym związane. Są tu m. in. riksze, łodzie podwodne, wozy uprzywilejowane, wojskowe, samoloty a nawet pojazdy baśniowe (całość ma ok 100 stron, więc jest to rzeczywiście encyklopedia). Wszystko jest prosto i przystępnie opisane. Polecam gorąco.

Z tej serii ukazały się też "Ciało człowieka", "Mój dzień", "Zwierzęta". Chciałabym wszystkie ;)
















2. Opowiem ci, mamo. Co robią samoloty. Wydawnictwo Nasza Księgarnia

Kolejna świetna książka z serii Opowiem ci, mamo. Tym razem jest to opowieść o samolotach a główną bohaterką jest nasza polska Wilga. Tu nie ma co dużo pisać, trzeba wziąć książkę w rękę i zobaczyć. Dzieciom spodoba się na pewno.
Pisałam już TUTAJ o autach, czekamy teraz na pociągi (halo, Nasza Księgarnio, macie ją w planach? kupimy natychmiast ;) )














Komentarze

  1. Musimy sie zaopatrzyc w encyklopedie :( i mam nadzieje, ze "co robia pająki" przypadly do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Musimy sie zaopatrzyc w encyklopedie :( i mam nadzieje, ze "co robia pająki" przypadly do gustu :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło, jeśli zostawisz komentarz. Nie krępuj się :) To mnie mobilizuje, żeby pisać więcej.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popularne posty