Książkowe hity #6

Lubię święta i różne inne okazje za to, że mogę zamówić w prezencie dla innych dzieci książeczki z naszej wishlisty, obejrzeć i zdecydować, czy coś jest na tyle ciekawe, że warto zamówić ponownie, tym razem do biblioteczki chłopców. W tym roku mamy do obdarowania aż 14 dzieci, większość już w wielu czytelniczym. Nie znam się na zabawkach, nie umiem ich szukać, wymyślać, nie znam się też na dziecięcej modzie. Za to w księgarni czuję się jak ryba w wodzie. Zobaczcie, co zamówiłam tym razem. Jestem pewna, że jeśli do tej pory nie mieliście pomysłu na podarek to ten i inne moje książkowe wpisy rozwiążą ten problem ;)

PS - książki zamawiam ostatnio w dyskoncie Aros, nigdzie nie widziałam niższych cen a ostatnie zamówienie odebrałam w paczkomacie po 24 godzinach (!!!!!) od kliknięcia "zamów". Chyba nigdzie nie ma szybciej. Polecam (i nie jest to żaden sponsorowany wpis haha).



1. Rok w lesie, Wydawnictwo Nasza Księgarnia

Rok w lesie to książka, którą miałam wpisaną na listę życzeń odkąd tylko pojawiła się w księgarniach. Franek nadal jest na etapie miłości do książek bez tekstu, a opowieści z lasu mocno go zainteresowały. Sama zresztą z wielką ciekawością oglądałam strona po stronie.
Znajdziemy tu 12 opowieści o życiu leśnych zwierząt (m. in. dzika, wilka, niedźwiedzia, lisa, łosia ale też bobra i wielu ptaków i owadów), dowiemy się, kiedy zasypia snem zimowym niedźwiedź i jak wygląda jego legowisko i spiżarnia, które zwierzęta nocą czuwają, czy zimą w lesie jest zupełnie pusto czy może jednak są zwierzęta, którym śnieg i mróz nie straszne. Kiedy pojawiają się młode, kto mocno łobuzuje i straszy inne zwierzaki... Bonusem jest labirynt i prezentacja bohaterów książki. Jednym słowem - polecam!















2. Ilustrowany inwentarz zwierząt, Wydawnictwo Zakamarki

W środku znajdziemy ilustracje Emmanuelle Tchoukriel, które przypominają mi ryciny ze starych książek. Znajdziemy tu opis 95 gatunków zwierząt, pogrupowanych według środowiska występowania. Przy każdym zwierzęciu jest jego dokładna nazwa polska i łacińska, opis i ciekawostki go dotyczące.
Pozycja jest ciekawa, ale dla starszych dzieci, według mnie dla 6 czy 7-latka.








3. Niedźwiedź łowca motyli, Wydawnictwo Tako

Pewien niedźwiedź mieszkał w lesie i chyba trochę się nudził. Zbierał różne przedmioty i kiedy znalazł siatkę na motyle wykorzystał ją tak, jak umiał najlepiej. Czy złapane motyle zjadał? O nie!
Krótko mówiąc jest to opowieść o bezinteresownej dobroci oraz o potędze przyjaźni, która przenosi góry i leczy z samotności.. Jeśli lubicie takie opowieści jak "Proszę mnie przytulić" to na tej na pewno się nie zawiedziecie. Według mnie jest idealna do poczytania na dobranoc.








4. W przedszkolu, Wydawnictwo Czarna Owieczka

To już książeczka kupiona nie w prezencie dla innego dziecka a jako pomoc naukowa dla Frania. Bo musicie wiedzieć, że od wczoraj Franek stał się przedszkolakiem. A jako że wierzę w hasło "wychowanie przez czytanie" chciałam synka przygotować na ten dzień na różne sposoby. Kiedy szukałam książeczek na prezenty zobaczyłam tą i uznałam, że jest dla nas idealna. Mnóstwo tu treści (tylko obrazki), dużo się dzieje, dzieci się bawią, jedzą, uczą, rozrabiają - jak to w przedszkolu. Czytaliśmy ją już kilka razy, pewnie będziemy czytać nadal, sięgniemy po nią też w sytuacjach kryzysowych żeby pokazać, że każdemu przedszkolakowi może się zdarzyć kiepski dzień. A poza tym jest po prostu ciekawa :)






Komentarze

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popularne posty