Co czytać trzylatkowi #1



Mój starszak, nie wiadomo kiedy, wyrósł z książeczek obrazkowych. Czasami jeszcze weźmie jedną czy drugą do ręki (najczęściej "Co robią auta" albo "Rok w lesie"), ale jednak stanowczo woli, kiedy to my mu czytamy. Te historie nie mogą być za długie, bo jednak trzylatkowi brakuje cierpliwości. Mimo tego, że książeczki nie są zbyt obszerne to nasze czytanie trwa zwykle i tak dość długo, bo do każdego stwierdzenia / zdania / trudniejszego słowa Franek ma milion pytań (zupełnie jak w TYM albo TYM wpisie). Czasami i mnie w tym momencie cierpliwości brakuje ale skąd, jeśli nie od nas, dzieci mają się uczyć świata? Cieszę się, że jest dociekliwy, że tyle rzeczy go interesuje, a dzięki niemu ja też czasami inaczej spoglądam na codzienne, zwykłe rzeczy.

Od dawna, niezmiennie lubimy dziecięce serie o Tupciu Chrupciu, Franklinie czy Elmerze i wszystkie je polecam Wam z ręką na sercu. Nieważne, którą część przeczytacie, powinniście być zadowoleni, dziecko zresztą też ;) Pisałam już o nich w innych książkowych wpisach. Nadal czytamy "Proszę mnie przytulić" i "O żółwiu, który chciał spać" i wciąż twierdzę, że to nasze najlepsze książki ever. Każdy powinien mieć je w biblioteczce (pisałam o nich TUTAJ i TUTAJ).


Mamy też dużo nowych pozycji, uzupełnianych stopniowo przez kilka ostatnich miesięcy. Niektóre spodobały nam się tak bardzo, że czytamy je chętniej niż inne i te właśnie tytuły chcę Wam polecić. Mam nadzieję, że znajdziecie coś dla siebie.

Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek (czterech prawych i sześciu lewych)

 Pamiętacie z fb ten wpis: "Dzisiaj usłyszałam, że jestem najwspanialsza i ukochana. I że zostanę wielką gwiazdą. Jak skarpetka...". To wielki komplement z ust mojego syna, od tamtej pory słyszę go regularnie. A zawdzięczam to pewnej lewej jedwabnej skarpetce, która wyskoczyła z kosza z brudną bielizną, bo zapragnęła zmienić swoje życie. Ta książka jest genialna, wspaniała, napisana z wielką wyobraźnią, pomysłowo, wesoło, jest tu też bardzo kolorowo. Długo zwlekałam z jej kupnem ale kiedy kupiłam to przeczytałam od deski do deski i to jeszcze zanim zdążyłam dać ją Frankowi. O czym jest? O skarpetkach, które uwiera życie w ciasnym koszu z brudną bielizną. "Gubią się w praniu" rozpoczynając nowe życie. Jedna zostaje mysią mamą, inna zaprzyjaźnia się z bezdomnym, jeszcze inna pomaga choremu chłopcu. Opowieści jest dziesięć, Franek niektóre lubi bardziej i chce ciągle ich słuchać, inne mniej, ale podsumowując mogę śmiało stwierdzić, że książka jest świetna. W końcu wygrała w konkursie Najlepsza Książka Dziecięca „Przecinek i Kropka” 2015. PS. jest to książka nie tylko dla małych, na wakacjach bardzo chętnie słuchał jej 5 i 8-latek. Zobaczcie, co mówią o niej dzieci (KLIK)
Kupicie np. TUTAJ











Chrum, chrum, Bolusiu

Tak naprawdę ta książeczka jest adresowana do młodszych dzieci, ale Franio bardzo lubi tę krótką opowieść, chyba dlatego, że Boluś i braciszek to wypisz wymaluj on i Ignaś. Historia jest krótka i bardzo pozytywna w przekazie, opisuje jeden dzień z życia małych świnek, ich przygody, te fajne i mniej fajne. Boluś, który lubi sobie pochrumkać i Braciszek ze smoczkiem w ryjku skradli nasze serca. Pewnie kupię kolejną część dla Ignasia :)

Kupicie np. TUTAJ






Ja... Jane

O czym marzyliście będąc dziećmi?  Ja chciałam być przedszkolanką, tancerką, pisarką... A pewnie, gdybym zapytała Mamy to przypomniałabym sobie kilka innych szalonych pomysłów. Ale wszystkie one mniej lub bardziej się rozmyły albo spełniły tylko częściowo. Mała Jane dostała maskotkę, małego szympansa, potem przeczytała "Tarzana" i od tamtej pory marzyła tylko o tym, aby pojechać do Afryki i zamieszkać wśród zwierząt. Czy jej marzenie się spełniło? Na pewno znacie Jane Goodall, najbardziej znaną na świecie badaczkę szympansów, działaczkę na rzecz ochrony środowiska i Posłańca Pokoju Narodów Zjadnoczonych :) To książka z wielkim przesłaniem!
Kupicie np. TUTAJ













Wielka księga pociągów

Trzylatek najczęściej ma już swoje zainteresowania i lubi słuchać na ich temat nawet naukowych wywodów. Franek wie, co to jest sworzeń czy tłok, wie, jak wygląda silnik a jak skrzynia biegów. Interesuje się też pociągami, a ta książka podoba mu się coraz bardziej. Trochę tu historii, trochę ciekawostek, fajnych ilustracji i zagadek.

Kupicie np. TUTAJ









Komentarze

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popularne posty