Nie dyskutuj z trzylatkiem

Żeby nie zapomnieć, nie zgubić zapisanych nimi karteczek...
Ci, co czytają fb to znają.  
Wpisy w odwrotnej kolejności, od najświeższych do najstarszych :)


Robimy bułeczki, Franio mi pomaga, zagniata ciasto, posypuje gotowe kuleczki ziarnami.
- Jak będę duży to będę piekarnikiem!


- Ignasiu, nie wolno! Tu jest zakaz, widzisz?! Jak jest zakaz to nie wolno wchodzić, to jest zakażenie!


- Tato, odpowiedz, proszę (tata nie słyszy). Mamo - mówi smutny - tata mi nie odmówił...


Franio polewa mrówki wodą.
- Co robisz, kochanie?
- Chciałem pomoczyć te robaczki, żeby nie idły dalej...


- Mamo, kto to jest Pan Robótka?
- To taki pan, który z prostych rzeczy robi ciekawe zabawki.
- I z krzywych też!


- Franiu, wytrzyj to, co się rozlało.
- Już wytrzyłem.


Franek kładzie się na kanapie i mówi:
- Jestem poleżony!


Ignaś: Wstajaj Nianiuś!
Franek: Nie! Nie wstawam!


Tata: Ignasiu, chodź, założę ci skarpetki, bo będziesz miał zimne stópki
Franio: Zima jest to musi być zimno...


- Ja chcę jeszcze długo oglądać tą bajkę!
- Jak długo?
- Kilo dziesięć!


- Mamo, wysłem
- Mówi się "wyszedłem"
- NIE! WYSŁEM!
- Ok...
-Wysłem to zdjęcie do komputera! - krzyczy pokazując na swój drewniany aparat fotograficzny


Młody drepcze za starszym bratem krok w krok. Teraz też podreptał za nim do pokoju. Jak zwykle, nie minęła chwila już słychać wściekły wrzask Franka i płacz Ignasia. Dzień jak co dzień. Ale z płaczu wnioskuję, że starszy brat się nie certolił tylko porządnie przyłożył młodszemu. Wchodzę do pokoju.
- Ja go nie uderzyłem! - krzyczy Franek wybiegając z pokoju
Ok, na wyjaśnienia przyjdzie czas za chwilę. Uspokajam młodszego, oglądam, ale obrażeń nie widzę. Kiedy sytuacja jest opanowana idę do starszego i pytam, co się stało.
- Ja go wcale nie ugryzłem!
Ha!
- A w co go wcale nie ugryzłeś?
- No, w daddy finger!




- Franiu, chodź, pogramy w prawdziwą piłkę
- Ale ja wolę w nanibą



Znacie kotarynki? Z tej piosenki "A ja w domu mam chomika, kotarynki oraz psa" ;) To teraz Franek dał mi lepszą zagwozdkę. Co to jest NIZE? Pierwszego dnia próbowałam na różne sposoby i nic... Drugiego to samo. W końcu trzeciego słyszę jak sobie cichutko śpiewa podczas zabawy
- Hed, szołders, nize tołs... Mamo, co to jest NIZE?


- Franiu, nie można nikogo bić, nie wolno bić Ignasia! W naszym domu się nie bijemy...
- A na dworze, na ogródku, jak ciebie nie będzie to mogę?
- Franiu, nie. Nie wolno. W naszej rodzinie nie ma bicia. Jesteście jeszcze mali, nie chcę, żebyście się bili.
- A jak będę duży to będę mógł? Mamo, proszę proszę proszę, zgódź się!


- Franek! Ostatni raz proszę, żebyś umył zęby. Jak nie umyjesz to przyjdą robaczki - próchniaczki i wszystkie zęby ci wypadną !
- Mamo, to są zęby mleczne, one zawsze wypadają...



Wieczorem Franek mnie zawołał. Nie zareagowałam tak szybko, jak by chciał i zaczęła się rozpacz. Płakał i płakał. Szlochał jeszcze nawet w kąpieli i nie dało się z nim porozmawiać. W końcu, pomiędzy jednym wdechem a drugim pytam:
-Franiu, ale czemu płaczesz, przecież jestem...
-Bo cię wołałem a ciebie nie było. Nie chciałaś przyjść. A ja czekałem i czekałem i płakałem a ty mnie zostawiłaś. Cały dzień płakałem. A ciebie nie było. Tak się nie robi mamo, wiesz? Nigdy więcej tak nie rób, zgoda? Bo ty mnie zostawiłaś a ja sam płakałem cały dzień i nikt nie przychodził. I mnie zostawiłaś w tym lesie i ja się bojałem i płakałem, a tam były dziki! Takie straszne dziki...


- Mamo, jak się nazywa samochód mój?
- Daihatsu.
- Dlaczego?
- To taka marka.
- Nie, to mój a nie Marka!


Ignaś miał dzisiaj mały wypadek. Siedzimy przy kolacji, Franio pyta:
- Mamo, czemu jesteś zasmucona?
- Martwię się o Ignasia, spójrz, jaki ma plasterek na buzi. Bolało go.
- To może kupimy nowego Igasia?


- Kocham cię - szepcze mi Franek do ucha, a ja się rozpływam
- Ja ciebie bardziej - odszeptuję
- Ja też - na to on
- Jesteś kochanym synkiem...
- Ty też...


- Franiu, fajnie było w przedszkolu?
- Tak
- Co robiłeś?
- Wszystko.
- Która zabawa ci się podobała?
- Yyyy, inna.
- A co było najciekawsze?
- Nie wiem, nie pamiętam


 

Komentarze

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popularne posty